Mi a Magbull-nál bebikázzuk az eléréseid számát.
Több milliárd aktív felhasználó van világszerte, Magyarországon is milliók használják naponta. Ez óriási lehetőséget jelent a láthatóság növelésére, márkaismertség építésére vagy közvetlen értékesítésre.
A Facebook részletes célzási lehetőségeket kínál: életkor, nem, érdeklődési körök, földrajzi hely, viselkedés és még sok más alapján célozható a közönség. Így a hirdetések azokhoz jutnak el, akik valóban potenciális vásárlók, ami növeli a hatékonyságot és csökkenti a költségeket.
A Facebook hirdetések rugalmas költségkeretet kínálnak, akár napi pár ezer forinttal is el lehet kezdeni. Így a kisebb cégek is versenyre kelhetnek a nagyokkal, miközben jól mérhető eredményeket érhetnek el.
A Facebook pontos statisztikákat ad a kampányok teljesítményéről (megjelenések, kattintások, elérések, konverziók stb.). Ez lehetővé teszi a hirdetések folyamatos optimalizálását és a befektetés megtérülésének nyomon követését.
Ahoz, hogy igazán jól tudjunk kommunikálni a Facebookon, alaposan meg kell ismernünk a cégedet és a célcsoportodat. A kick-off meeting pont erről szól: bemutatod, mivel foglalkoztok, mik a céljaitok, mi pedig elkezdjük felépíteni a stratégiát.
Első körben átnézzük, hogyan van felépítve a jelenlegi Facebook-fiók, rendbe tesszük az admin jogosultságokat és beállítjuk a szükséges mérési eszközöket. Emellett rápillantunk a hirdetett weboldalra is: ha valami nem kerek, javaslatot teszünk vagy segítünk a javításban.
A kreatív csapatunk elkészíti a vizuálokat és szövegeket, PPC specialistáink pedig beállítják az első kampányokat – célcsoportokkal, költségkerettel és a vásárlási folyamat egyes lépéseivel együtt. Ha minden rendben, már indulnak is az első hirdetések.
Kampánykezelő kollégáink napi szinten figyelik a számokat, és ha kell, finomhangolják a kampányokat. Teszteljük, hogy melyik szöveg, kép vagy célzás működik a legjobban – a cél, hogy kihozzuk a legtöbbet a hirdetésekből.
A kampány céljától függően az első eredmények általában 1-2 héten belül megjelennek. Azonban a valódi optimalizált eredményekhez (ROI/ROAS alapú növekedéshez) 3-6 hét tesztelés és adatgyűjtés szükséges. A Facebook algoritmusa időt kér az optimalizálásra.
Ez együttműködés kérdése. Alapesetben mi készítjük el a hirdetésszövegeket és javaslatot teszek a vizuális elemekre is. Ha van belső grafikusod, szuper, ha nincs, akkor elkészítjük az anyagokat is. Cél, hogy egységes és márkahű tartalom készüljön.
A sikerességet egyértelmű KPI-ok (kulcsmutatók) mentén mérjük: például kattintási arány (CTR), konverziós költség (CPA), megtérülés (ROAS), elérések, engagement, lead vagy vásárlásszám – attól függően, mi a célod. Minden hónapban kapsz tőlünk egy részletes riportot és értékelést, hogy pontosan lásd, mi hogyan teljesít.
Igen, szükség van hozzáférésre a Meta Business Suite-hoz (korábban Business Manager), a hirdetési fiókhoz és a Facebook oldalhoz. A hozzáférés teljesen biztonságos, nem adsz át semmilyen jelszót, csak jogosultságot – mindezt egy hivatalos Meta-felületen keresztül. Ha szeretnéd, segítünk lépésről lépésre beállítani.
Az Instagram a képek és videók világa. Ez ideális terep a látványos termékek, szolgáltatások bemutatására, inspiráló vizuális tartalmakon keresztül. A szép megjelenés itt kiemelkedően fontos, és ha jól csinálod, a márkád kitűnhet a tömegből
Az Instagram-felhasználók jellemzően aktívabbak és elkötelezettebbek, mint más platformokon. Ha jó tartalmat és hirdetést készítesz, nagyobb eséllyel generálsz interakciót (lájkot, kommentet, megosztást), ami segít a márkád hitelességének és közösségének építésében.
Az Instagramot főként a 18–35 év közötti korosztály használja, akik gyakran mobilról interneteznek és aktívak az online vásárlásban. Ha a célcsoportod fiatal, trendérzékeny és digitálisan nyitott, az Instagram kihagyhatatlan csatorna.
Az Instagram különböző formátumokat kínál: sztorik, posztok, rövid videók (reels), görgethető galériák (carousel). Ezek mind lehetőséget adnak kreatív, figyelemfelkeltő hirdetések készítésére, amelyekkel erősebben bevonhatod a célközönséged.
Ahoz, hogy igazán jól tudjunk kommunikálni a Instagramon, alaposan meg kell ismernünk a cégedet és a célcsoportodat. A kick-off meeting pont erről szól: bemutatod, mivel foglalkoztok, mik a céljaitok, mi pedig elkezdjük felépíteni a stratégiát.
Első körben átnézzük, hogyan van felépítve a jelenlegi Instagram-fiók, rendbe tesszük az admin jogosultságokat és beállítjuk a szükséges mérési eszközöket. Emellett rápillantunk a hirdetett weboldalra is: ha valami nem kerek, javaslatot teszünk vagy segítünk a javításban.
A kreatív csapatunk elkészíti a vizuálokat és szövegeket, PPC specialistáink pedig beállítják az első kampányokat – célcsoportokkal, költségkerettel és a vásárlási folyamat egyes lépéseivel együtt. Ha minden rendben, már indulnak is az első hirdetések.
Kampánykezelő kollégáink napi szinten figyelik a számokat, és ha kell, finomhangolják a kampányokat. Teszteljük, hogy melyik szöveg, kép vagy célzás működik a legjobban a cél, hogy kihozzuk a legtöbbet a hirdetésekből.
A hirdetési költség teljesen a céljaidtól és a piacodtól függ. Általánosságban elmondható, hogy minimum 10.000–30.000 Ft/hó kezdő hirdetési büdzsé ajánlott, hogy érdemi adatokat és eredményeket lássunk. Ezen felül van a mi munkadíjunk, amit mindig transzparensen egyeztetünk előre.
A kampány céljától függően az első eredmények általában 1-2 héten belül megjelennek. Azonban a valódi optimalizált eredményekhez (ROI/ROAS alapú növekedéshez) 3-6 hét tesztelés és adatgyűjtés szükséges. Az Instagram algoritmusa időt kér az optimalizálásra.
Ez együttműködés kérdése. Alapesetben mi készítjük el a hirdetésszövegeket és javaslatot teszek a vizuális elemekre is. Ha van belső grafikusod, szuper, ha nincs, akkor elkészítjük az anyagokat is. Cél, hogy egységes és márkahű tartalom készüljön.
A sikerességet egyértelmű KPI-ok (kulcsmutatók) mentén mérjük: például kattintási arány (CTR), konverziós költség (CPA), megtérülés (ROAS), elérések, engagement, lead vagy vásárlásszám – attól függően, mi a célod. Minden hónapban kapsz tőlünk részletes riportot és értékelést, hogy pontosan lásd, mi hogyan teljesít.
Igen, szükség van hozzáférésre a Meta Business Suite-hoz (korábban Business Manager), a hirdetési fiókhoz és az Instagram oldalhoz. A hozzáférés teljesen biztonságos, nem adsz át semmilyen jelszót, csak jogosultságot – mindezt egy hivatalos Meta-felületen keresztül. Ha szeretnéd, segítünk lépésről lépésre beállítani.
Az e-mail marketing lehetővé teszi, hogy közvetlenül a célközönséged postaládájába juttasd el az üzenetedet. A jó adatbázis-szegmentálás révén pontosan azokat szólíthatod meg, akiket érdekel az ajánlatod. Ráadásul az üzenetek személyre szabhatók név szerint, vásárlási előzmények vagy érdeklődési kör alapján, ami sokkal nagyobb bizalmat és elköteleződést eredményez, mint egy általános poszt a közösségi médiában.
Az e-mail marketing az egyik legjobb megtérülésű online marketing eszköz: az iparági átlag szerint minden befektetett 1 dollárra akár 36–42 dollárnyi bevétel is visszajöhet (forrás: DMA). Mivel az e-mail kampányok olcsón futtathatók, de gyakran közvetlen vásárlásokat generálnak (akciók, kosárelhagyás, upsell stb.), ezért kiemelkedően hatékony eszköz főleg webshopok és szolgáltatók számára.
A közösségi média platformokon (pl. Instagram, Facebook) egyre nehezebb elérni a követőket az algoritmusok miatt. Az e-mail lista viszont a tiéd – senki nem veheti el, és nem korlátozza algoritmus, hogy ki látja az üzeneted. Ez hosszú távon stratégiai előnyt jelent, és biztonságot ad bármilyen digitális marketingstratégiában.
Az e-mail marketing automatizálható – beállíthatsz pl. üdvözlő e-maileket, elhagyott kosár értesítőket, születésnapi ajánlatokat vagy újravásárlásra ösztönző sorozatokat. Ezen felül minden pontosan mérhető: megnyitási arány, kattintási arány, konverzió, leiratkozás stb., így adatok alapján optimalizálhatod a kampányokat – nem találgatásokra kell hagyatkoznod.
Megbeszéljük, mi a cél: pl. értékesítés növelése, kosárelhagyók visszacsábítása, ügyfélkapcsolat erősítése. Meghatározzuk a célközönséget, az üzenet típusait (pl. hírlevél, kampány, automatizmusok), és az ütemezést. Átvilágítjuk a meglévő e-mail listát vagy segítünk listát építeni.
Beállítjuk vagy optimalizáljuk az e-mail marketing szoftvert (pl. MailerLite, Klaviyo, Mailchimp, stb.) Összekötjük a webshopoddal vagy CRM rendszereddel (pl. rendelési adatok, feliratkozások szinkronizálása). Felállítjuk az alap automatizmusokat (pl. üdvözlő e-mail, kosárelhagyás, visszajelzés-kérés).
Elkészítjük a hírlevelek vagy kampányok szövegezését, dizájnját és elrendezését. Figyelünk a márkahű megjelenésre, személyre szabhatóságra és a megfelelő CTA-kra (felhívások a cselekvésre). Jóváhagyás után időzítjük vagy beütemezzük a kiküldést.
A kampányok kiküldése után figyeljük a megnyitási, kattintási, konverziós arányokat. Elemzést készítünk, felmérjük az eredményeket és a következő e-maileknél ezek alapján optimalizálunk. Folyamatosan finomítjuk a szegmentálást és az automatizmusokat, hogy egyre jobban teljesítsenek.
Már egy néhány száz fős lista is lehet hatékony, ha releváns és aktív. A minőség sokkal fontosabb, mint a mennyiség – egy jól szegmentált, elkötelezett közönség többet ér, mint egy nagy, de passzív lista. Ha még nincs listád, segítünk felépíteni (pl. feliratkozó űrlapokkal, lead magnetekkel).
Törvényesen és hatékonyan csak saját gyűjtésű, hozzájárulással megszerzett e-mail címekkel lehet dolgozni. Segítünk e-mail listát építeni például:
weboldalon elhelyezett űrlapokkal
lead magnetekkel (pl. letölthető anyag, kupon)
social hirdetések támogatásával
Fontos: vásárolt vagy illegálisan beszerzett listákkal nem dolgozunk, mert rontják a hírnevet és jogsértők lehetnek (GDPR).
A gyakoriságot a célközönséged és az iparágad alapján határozzuk meg. Általában heti 1–2 hírlevél az ideális, de kampányidőszakban (pl. Black Friday, ünnepek) sűríthető.
A cél az, hogy értéket adjunk, ne zaklassuk a feliratkozókat – ezért folyamatosan figyeljük az aktivitási adatokat (pl. megnyitási, leiratkozási arány), és ezek alapján finomítjuk a ritmust.
A legtöbb esetben az ügynökség készíti a teljes e-mailt: szöveg, grafika, elrendezés, CTA-k – mind illeszkedik a márkához. Természetesen minden tartalmat jóváhagyásra küldünk, mielőtt kiküldésre kerülne. Ha van belső marketingesed vagy szövegíród, velük is együtt tudunk dolgozni.
A siker legfontosabb mutatói:
Megnyitási arány (hányan olvassák el)
Átkattintási arány (mennyi forgalmat visz az oldaladra)
Konverzió (vásárlás, ajánlatkérés stb.)
A várható eredmény a célcsoporttól, a lista minőségétől és az ajánlattól is függ. Már 20–30% megnyitás és 2–5% átkattintás jó eredménynek számít – de hosszú távon célunk, hogy a kampányok közvetlen bevételt is termeljenek. Rendszeres riportokat küldünk, hogy lásd a fejlődést.
Az emberek figyelme egyre rövidebb a 15–60 másodperces videók pontosan ehhez alkalmazkodnak. Egy jól elkészített rövid videó az első másodpercekben képes megragadni a figyelmet, és gyorsan átadni egy kulcsüzenetet, érzelmet vagy ajánlatot. Ez ideális formátum kampányindításra, termékbemutatásra vagy márkaépítésre.
A legtöbb platform (TikTok, Instagram, Facebook, YouTube) prioritást ad a rövid videós tartalmaknak, és sokkal nagyobb organikus elérést biztosít, mint a hagyományos posztok. Ez azt jelenti, hogy fizetett hirdetés nélkül is könnyen elérhetsz több ezer – akár több százezer potenciális vásárlót, különösen, ha trendekre, zenékre vagy kihívásokra is építesz.
A rövid videók mobilra optimalizáltak, gyorsan betöltődnek, és bármikor, bárhol megnézhetők – akár buszon, ebédszünetben vagy lefekvés előtt. A fogyasztók szívesen osztanak meg szórakoztató vagy értékes rövid tartalmakat, így viralitásra is nagyobb esélyük van, mint például egy hosszabb blogcikknek vagy posztnak.
A rövid videók lehetőséget adnak arra, hogy „emberi oldalról” mutasd be a márkádat: arcokat, hangokat, valós pillanatokat, kulisszatitkokat. Ez segít hitelesebbé és szerethetőbbé tenni a vállalkozásod. A vásárlók ma nem csak terméket keresnek, kapcsolódni akarnak a márkához, amitől vásárolnak.
Meghatározzuk, hogy mi a tartalom célja: eladás, ismertség növelés, követőszerzés vagy edukáció. Feltérképezzük a célcsoportot, és kiválasztjuk az ideális platformokat (TikTok, Instagram, YouTube Shorts). Közösen döntünk a stílusról (szórakoztató, edukatív, trend alapú, stb.).
Készítünk egy tartalomnaptárt, ahol szerepelnek a témák, trendek, üzenetek. Kidolgozunk kreatív koncepciókat, szkripteket, vizuális ötleteket. Szükség esetén castingolunk szereplőt (pl. arc, influencer) vagy a megrendelő is szerepelhet.
Lecsapjuk a tartalomötleteket: forgatás helyszínen vagy távolról, akár mobillal is. Profi vágás, effektek, feliratok, trendekhez illő zene használata. A kész videókat jóváhagyásra küldjük – ha kell, módosítunk.
A videók feltöltése a megfelelő platformokra, optimális időzítéssel, kulcsszavakkal és leírással. Elemzések: nézettség, elérés, megosztások, követőszerzés, kommentek. Havonta kiértékeljük, mi működött, és ezek alapján finomítjuk a stratégiát.
Nem feltétlenül. Ha nyitott vagy rá, az nagyon hiteles tud lenni – az emberek szeretnek valódi arcokat látni egy márka mögött.
De ha nem szeretnél szerepelni, akkor is van megoldás:
használhatunk influencert, színészt vagy narrációt,
készíthetünk „faceless” videókat (pl. termékdemó, animáció, szöveges videó).
Mi a céljaidhoz és komfortzónádhoz igazítjuk a koncepciót.
Az organikus elérés gyakran már az első napokban megindulhat, ha a tartalom jó, trendi és releváns.
Ugyanakkor tartós növekedéshez következetes jelenlét kell: minimum heti 2–3 videóval.
A tapasztalat szerint kb. 4–6 hét alatt már látható követőszám-növekedés, aktivitás vagy érdeklődés.
A legjobban teljesítő videók általában:
9:16 álló formátumúak (TikTok, Reels, Shorts),
15–60 másodpercesek, de TikTokon akár 90 másodperc is működhet.
A pontos hossz a tartalomtól függ – mi mindig az adott platform és célközönség viselkedéséhez igazítjuk.
A trendek segítenek elérésben, de nem kell mindenáron követni őket. A legjobb eredmények általában akkor jönnek, ha:
a trendet kreatívan a saját márkádhoz igazítjuk,
vagy saját, egyedi formátumot alakítunk ki, ami idővel védjeggyé válik.
Mi segítünk megtalálni az egyensúlyt a trendiség és a márkahűség között.
Az ár több tényezőtől függ:
hány videót gyártunk havonta,
készítünk-e forgatást,
van-e influencer, grafika, animáció, hirdetés is.
Általánosan havi együttműködések indulhatnak 80–150.000 Ft-tól, de komplex kampányoknál ez lehet több is. Egyedi ajánlatot mindig az igények alapján készítünk.